Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

Słupy i bramy sygnalizacyjne – jakie są podstawowe ich odmiany

Nowoczesna drogowa infrastruktura składa się z wielu różnych elementów. Oprócz jezdni dla pojazdów oraz chodników obok nich bardzo ważne jest również całe wyposażenie dodatkowe, jakiego często nie dostrzega się nawet. Dotyczy to chociażby znaków i sygnalizacji świetlnej, które są odpowiedzialne za sterowanie ruchem. Szczególnie sygnalizacja świetlna pełni niezwykle istotne zadanie, gdyż gdyby jej nie było w każdym bardziej ruchliwym miejscu na skrzyżowaniach zrobiłby się całkowity chaos.

Ale o ile każdy z kierowców doskonale zna sygnalizatory świetlne, to już temu, na czym są one umieszczone już się specjalnie nie zwraca uwagi. A to wbrew pozorom także niezwykle istotny element związany z drogami, od którego przecież naprawdę dużo zależy. Na przykład w kwestii bezpieczeństwa. Sygnalizatory ważyć mogą od kilku do nawet kilkunastu kilo, z tego też powodu bardzo ważne jest ich właściwe przymocowanie, tak aby nic nie mogło się stać podczas porywistych wiatrów.

Przeważnie wykorzystuje się w tym celu różnego rodzaju słupy, na jakich przymocowuje się systemy sygnalizatorów, jak również i różne inne elementy. Niejednokrotnie zakładane są na przykład tablice elektroniczne, znaki drogowe, kamery czy czujniki ruchu. To dodatkowo zwiększa obciążenie, o czym pamiętać muszą projektanci. Nowoczesne słupy sygnalizacyjne przeważnie się wykonuje z wytrzymałej, mocnej stali, dobrze się je też zabezpiecza przed działaniem niekorzystnych czynników atmosferycznych. Przy drogach o małym natężeniu ruchu w wielu przypadkach wykorzystuje się jedynie pionowy słup, do którego zostaje przykręcony moduł ze światłami. Jeżeli droga jest szersza, to na słupie mogą się pojawić dodatkowe poziome ramiona, z pewną regulacją ich ustawienia. Pozwala to montować światła dokładnie nad każdym pasem, przez co świetlne oznakowania będą bardzo jednoznaczne dla kierowców. Przy kilku pasach często znacznie lepiej sprawdzać się będą bramy sygnalizacyjne, one z kolei są złożone z dwóch pionowych słupów po obu stronach drogi i poprzeczki w poziomie.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.